Na cv lek onder de houten vloer moest ik zoek naar een lekdetectie bedrijf, een sector met helaas veel cowboys. Ik kreeg 2 namen door van de verzekering de ene had pas na 6 weken tijd, de ander in Amsterdam kon volgende week al beginnen mits ik even de formulieren en toestemming tot de klus bevestigde invulde die ik zou krijgen. Ik wachten wachten bellen nog eens bellen maar kwam nooit verder dan de receptioniste. Ik zou teruggebeld worden erg niemand belde terug.
Een nieuwe gevraagd en kwam bij deze firma uit. Er nam iemand met kennis op, die kon al mijn vragen beantwoorden en ze konden maandag al aan de slag. Ze waren ook eerlijk wat ze wel en niet konden betekenen. Bedrag bleek na navraag echt alles te bevatten wat nodig was drukonderzoek, infrarood, kleurstof etc. Andere vragen meerprijs voor elk type onderzoek extra maar daar kom je later achter lees ik in reviews. Ook tijd was 2.5 uur bij jou thuis dus zonder de reistijd dat staat wat slecht omschreven in de bevestiging. Maar was na een telefoontje snel opgelost, prima lui aan de telefoon kan niet anders zeggen.
Het onderzoek, op moment dat de specialist wilde beginnen viel door een stroomstoring in centrum stad alle stroom uit.
Eigenlijk kon hij weer naar huis en zou ik moeten betalen want tja niet zijn schuld tenslotte, de tijd en reis was gereserveerd. Maar John gaf niet op probeerde op het blote oog te onderzoeken waar het lek zou moeten zitten. Kwam uit waar het lek volgens hem zou moeten zitten vanaf de benedenburen gerekend.
Hij deed een waterdruk test met helaas koud water maar omdat er al een luik in de vloer zat dichtbij het mogelijke lek. En vrij snel bleek daar inderdaad de oorzaak te zitten. Hij liet het zien met filmpje en ik had bewijs voor de verzekering. Zelfde avond had ik al een zeer gedetailleerd en zeer rapport incl foto's en uitleg.
Zeer tevreden klant dus na afloop. Geen moment het gevoel te hebben gehad met een beunhaas te maken hebben gehad.
Enige verbeterpunt. Als je een afspraak maakt betaal je iets van 150 euro als je afbelt en volledig als je binnen 24 uur voor afspraak afbelt, dat laatste snap ik. Het eerste geval je zou een week van tevoren toch moeten kunnen afzeggen zonder te betalen. Of het moet duidelijk aan de telefoon vermeldt worden bij maken van de afspraak, dat was in mijn geval niet gebeurd.